dilluns, 30 de juny del 2014

3 BONES IMMERSIONS, TOT I EL GARBÍ

Seguint la tradició dels darrers anys, el cap de setmana de Sant Pere, l'Associació Món Submergit d'Osona hem passat un parell de dies "intensius" en immersions.  Aquest any el lloc escollit ha estat Llafranc i els submarinistes que han volgut s'han instal·lat amb les seves famílies en bungalows del càmping Kim's.

Dissabte a dos quarts de nou del matí, els bussejadors ja érem al Triton Diving Llafranc, a punt per fer un parell d'immersions seguides. Malauradament, el temps (en superfície) no era gaire favorable: bufava vent de garbí i el mar estava molt mogut.  Degut a això, el patró Miliu -amb molt seny- va optar per fer la primera immersió als Ullastres i la segona una mica arrecerats a la costa.

Vam sortir ja equipats del port, amb l'ampolla a l'esquena, a punt per saltar a l'aigua quan arribéssim a lloc, per evitar haver de patir amb el vaivé de les onades.

La primera immersió va ser a l'Ullastre III.  Degut a la corrent, vam baixar per l'àncora.  Per sort, sota l'aigua, les condicions eren molt millors que en superfície.  Es nota que ha arribat l'estiu!  La temperatura ja ha pujat (cap a 19 graus) i la visibilitat ha millorat molt.
Només d'entrar a l'aigua, la primera sorpresa del dia:  Un peix lluna ens ve a visitar!
Contents amb aquest avistament, ens disposem a donar la volta a l'Ullastre, amb la paret plena de gorgònies i molt peix. I, com dèiem, una molt bona visibilitat.
El que més il·lusió ens va fer van ser els peixos lluna que ens varen anar visitant de tant en tant.  Ells també deurien donar la volta als Ullastres!  Com a mínim eren 5. Ja cap al final de la immersió, va ser quan els vam tenir més a prop i els vam poder observar millor.
En sortir, els salts de les onades dificultaven una mica la pujada a la Tritona (el vaixell), però ens en vam sortir.
Ja a port, ens vam fer la foto de grup i vàrem fer canvis d'ampolles per la segona immersió.
Abans de sortir, però, els submarinistes més valents van anar a fer una bona obra, anant a treure un cotxe que s'havia quedat enganxat a la sorra en el moment de deixar la barca a l'aigua.
La segona immersió, va ser a la Roca Montiell. Una immersió molt entretinguda, sense corrent, amb molts forats per anar observant, amb escórpores, morenes, alguna llagosta...

També hi havia molts Cerianthus:
Una bona immersió i, de nou, cap a la Tritona...
Un cop a terra, i després d'una bona dutxa, al càmping ens esperava una taula ben parada i una fideuà a punt perquè "el presi" l'acabés d'enllestir.  Les dones dels submarinistes s'havien cuidat fantàsticament bé de la intendència.
Després d'un bon dinar, alguns van anar a jugar a paintball, altres tornen cap a casa.  I, l'endemà, tercera immersió:  A l'Ullastre I.

Novament, bona visibilitat, paisatge submarí fantàstic, però ni rastre dels peixos lluna.
Un bon cap de setmana en tots els sentits.